Λίγες μέρες πριν ανοίξουν οι πύλες του Watches & Wonders, ο πρόεδρος της Grand Seiko Europe μίλησε μαζί μας για τη νέα διαδρομή της ιαπωνικής μάρκας στην Ευρώπη
Γνώρισα τον Frédéric το 2022, στην πρώτη συμμετοχή της Grand Seiko στο Watches & Wonders. Τον θυμόμουν, όμως, από παλιά.Η επιβλητική και δυναμική παρουσία του ήταν αισθητή τόσο στη Βασιλεία όσο και στα πολυτελή events των μαρκών του Swatch Group, όπου ήμουν καλεσμένη. Ύστερα από θητεία 18 χρόνων στην Omega και άλλων πέντε στη Longines, ανέλαβε τον Φεβρουάριο του 2020 το τιμόνι της νεοσυσταθείσας Grand Seiko Europe, που μόλις είχε κάνει τα πρώτα βήματά της εκτός ιαπωνικών συνόρων. Ξεκινώντας σχεδόν απ’ το μηδέν. Γεννημένος στη Γαλλία, ο Frédéric έχει πτυχίο διοίκησης επιχειρήσεων από το πανεπιστήμιο της Λιόν και είναι λάτρης της αρχιτεκτονικής, του design, της ποδηλασίας και του γκολφ. Είναι εξαιρετικά τιμητικό το γεγονός ότι επέλεξε το περιοδικό μας για την πρώτη του συνέντευξη στον ελληνικό Τύπο ως πρόεδρος της Grand Seiko Europe.
Προερχόμενος από την ελβετική βιομηχανία του ρολογιού και ύστερα από τέσσερα σχεδόν χρόνια συνεργασίας με την Grand Seiko, πόσο διαφορετική εκτιμάτε πως είναι η ελβετική από την ιαπωνική προσέγγιση στο watchmaking;
Η δουλειά είναι περίπου η ίδια, εκείνο που διαφέρει είναι η κινητήριος δύναμη. Στην Ελβετία είναι ξεκάθαρα το μοντέρνο στυλ που οδηγείται απ’ την παράδοση. Στην Ιαπωνία είναι ακριβώς το αντίθετο: είναι η παράδοση που οδηγείται απ’ το μοντέρνο στυλ. Επίσης, στην Ελβετία οδηγός είναι η ταυτότητα της μάρκας. Το προϊόν είναι σημαντικό, αλλά δεν είναι το κύριο σημείο. Στην Ιαπωνία, το πιο σημαντικό είναι το προϊόν και από το προϊόν προκύπτει η συνάφεια με τη μάρκα. Θα έλεγα, λοιπόν, ότι οι Ελβετοί οδηγούνται από την ταυτότητα της μάρκας και οι Ιάπωνες από την ταυτότητα του προϊόντος.
Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος 49 του Chronos Plus…