Exclusive Interview: Patrik Hoffmann

Greek & English

Λίγες ώρες πριν από το παγκόσμιο επαναλανσάρισμα της Favre Leuba, ο νέος CEO της μας αποκαλύπτει το μεγαλεπήβολο σχέδιό του

Πίσω από την πολυσυζητημένη τις τελευταίες ημέρες αναβίωση της ιστορικής Favre Leuba βρίσκεται ο Patrik Hoffmann, γνωστός μας από τη μακρόχρονη θητεία του στην Ulysse Nardin, αλλά και, πιο πρόσφατα, στο Watchbox. Με κορυφαίο προσόν τα 287 χρόνια ιστορίας που της δίνουν τον τίτλο της δεύτερης αρχαιότερης ωρολογοποιίας στον κόσμο, η Favre Leuba θα επανασυστηθεί στο κοινό της ωρολογοποιίας στο πλαίσιο του Geneva Watch Days, που αρχίζει σήμερα. Με αδιάλειπτη λειτουργία όλα αυτά τα χρόνια, είναι μια μάρκα που αγαπά και αγαπιέται από το ελληνικό κοινό. Ακολουθήστε το Chronos Plus στο Instagram και δείτε πρώτοι την παγκόσμια πρεμιέρα της Favre Leuba σε λίγες ώρες. Εντωμεταξύ, διαβάστε την αποκλειστική συνέντευξη του νέου CEO της Favre Leuba, Patrik Hoffmann, ο οποίος μας αποκάλυψε λεπτομέρειες για όλα όσα θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε σύντομα.

Σε λίγες ώρες θα δούμε το αποτέλεσμα της δουλειάς που έχετε κάνει με την ομάδα σας για το επίσημο relaunch. Ποιες ήταν οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε;

Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν ο χρόνος. Θέλαμε να το κάνουμε σωστά αλλά δεν είχαμε όλο τον χρόνο στον κόσμο. Ωστόσο, ορίσαμε μια ημερομηνία και είμαι ευτυχής που το κάναμε, γιατί διαφορετικά δεν θα ήμασταν ποτέ έτοιμοι. Η καθορισμένη ημερομηνία μάς έδωσε κίνητρο και δείτε τι καταφέραμε μέσα σε μόλις έναν χρόνο. Λανσάρουμε τρεις διαφορετικούς μηχανισμούς και τρεις διαφορετικές οικογένειες ρολογιών, κάτι που εντυπωσιάζει, αν σκεφτεί κανείς σε πόσο μικρό χρονικό διάστημα το κάναμε.

Τι έκανε εσάς, έναν βετεράνο της βιομηχανίας του ρολογιού, να αναλάβετε την αναβίωση μιας μάρκας με ιστορία 287 χρόνων;

Για να είμαι ειλικρινής, δεν είχα την πρόθεση να επιστρέψω στη δουλειά. Ωστόσο, προέκυψε η Favre Leuba. Πριν από ενάμιση χρόνο, βοηθούσα μια ομάδα διεθνών επενδυτών να την αποκτήσουν. Δεν γνώριζα καλά την ιστορία της και άρχισα να τη μελετάω. Όταν άρχισα να εμβαθύνω σ’ αυτή, συνειδητοποίησα ότι μπορούσαμε να κάνουμε πολλά. Ξέρετε, οι σημερινοί καταναλωτές, ακόμη και οι νεότεροι, κάνουν έρευνα πριν να επενδύσουν τα χρήματά τους. Θέλουν να ξέρουν ποιοι βρίσκονται πίσω από μια εταιρεία, ποια είναι η ιστορία της, το DNA της. Η Favre Leuba μάς προσφέρει τεράστιες δυνατότητες αφήγησης για τα επόμενα χρόνια. Έχει μια ιστορία σχεδόν 300 χρόνων, στη διάρκεια των οποίων δεν υπήρξε ποτέ εκτός λειτουργίας. Ήταν πάντα ενεργή. Τώρα μπορούμε να συνεχίσουμε αυτό το ταξίδι, να συνεχίσουμε να γράφουμε την ιστορία της.

Πόσο δύσκολο ήταν να ενσωματώσετε σχεδόν τρεις αιώνες ιστορίας σε ένα προϊόν με απήχηση στον καταναλωτή της σύγχρονης εποχής;

Πρώτα απ’ όλα, είναι τιμή μας να το κάνουμε. Είναι επίσης ευθύνη. Ωστόσο, βοηθάει. Πριν από 20 χρόνια, όταν εμφανίστηκαν πολλοί νέοι κατασκευαστές ρολογιών, η αγορά ήταν πολύ ανοιχτή γι’ αυτούς. Νέα ονόματα εμφανίζονταν εύκολα και δεν ήταν δύσκολο να μπουν στην αγορά. Σήμερα, ωστόσο, όπως ανέφερα νωρίτερα, οι καταναλωτές θέλουν να δουν κάτι πιο ουσιαστικό. Θέλουν να δουν την ιστορία πίσω από τη μάρκα. Όταν ρωτήσατε για τις προκλήσεις, έπρεπε να αναφέρω ότι η πραγματική πρόκληση ήταν να αποφασίσουμε ποιες συλλογές θα παρουσιάσουμε πρώτες. Έχουμε τόσο πολλές ιδέες και υπάρχει τόσο υλικό στην ιστορία μας. Το κλειδί, νομίζω, είναι να επιλέξουμε τα σωστά προϊόντα από το παρελθόν και είτε να τα αναβιώσουμε είτε να επιχειρήσουμε την αναγέννησή τους. Η προσέγγισή μας ήταν να πάρουμε ό,τι ονομάζω vintage κομμάτια—ορισμένες εμβληματικές οικογένειες με ισχυρό DNA—και να δημιουργήσουμε από αυτά προϊόντα αναγέννησης και αναβίωσης. Έτσι, όταν δείτε τα 22 ρολόγια που πρόκειται να παρουσιάσουμε, θα παρατηρήσετε ότι περίπου το 80% από αυτά μοιάζουν πολύ με τα πρωτότυπα σχέδια του παρελθόντος, αν και ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες και σύγχρονους μηχανισμούς. Στη συνέχεια, υπάρχουν και αυτά που θα κατηγοριοποιούσα ως κομμάτια αναγέννησης. Αυτά έχουν διατηρήσει ίσως το 30% έως 60% των αρχικών στοιχείων τους, με το υπόλοιπο να είναι εντελώς καινούργιο. Αυτή η προσέγγιση συνδυασμού αναβίωσης και αναγέννησης είναι αυτό που σχεδιάζουμε να κάνουμε τα επόμενα χρόνια.

Μιλήστε μας για τις τρεις συλλογές που θα αποκαλύψετε…

Σχεδιάζουμε να χτίσουμε το portfolio μας γύρω από πέντε βασικούς πυλώνες, αλλά ξεκινάμε με τρεις. Μία από τις ιδέες—την οποία δεν επικοινωνούμε ανοιχτά επειδή φαίνεται λίγο κλισέ—είναι να εστιάσουμε γύρω από τα θέματα του αέρα, της θάλασσας και της γης. Η θάλασσα αντιστοιχεί στο Deep Blue, η γη εκπροσωπείται από το Chief και ο ουρανός από το Sea Sky. Αυτό ήταν το αρχικό μας concept. Ωστόσο, καθώς αρχίσαμε να δουλεύουμε πάνω στα προϊόντα, οδηγούμασταν πολύ από το ίδιο το προϊόν. Μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε ήταν η ύπαρξη πάρα πολλών μοντέλων που μας άρεσαν. Επειδή, όμως, δεν είμαστε μια μάρκα που διαθέτει τα ρολόγια απευθείας στους καταναλωτές, αλλά δουλεύουμε μέσω ενός μοντέλου με retailers και διανομείς, είναι κρίσιμο για εμάς να χτίσουμε τη συλλογή μας γύρω από ισχυρές οικογένειες. Έτσι, αφήσαμε στην άκρη κάποια μοντέλα—παρά το ότι ήταν πραγματικά εντυπωσιακά—επειδή δεν ταίριαζαν στις τρεις οικογένειες στις οποίες επικεντρωνόμαστε αρχικά. Έτσι, ο κύριος πυλώνας μας είναι τώρα το Chief, ακολουθούμενο από το Deep Blue και το Sea Sky.

Σε ποιους απευθύνεται η μάρκα;

Για εμάς ήταν πολύ σημαντικό να δημιουργήσουμε ρολόγια που να είναι φορέσιμα. Απομακρυνθήκαμε λίγο από την εικόνα του παρελθόντος, από τα ρολόγια-εργαλεία. Στο παρελθόν, τα ρολόγια ήταν συχνά ογκώδη και όχι πολύ ευκολοφόρετα. Στόχος μας τώρα είναι να διασφαλίσουμε ότι είναι πρακτικά και κατάλληλα για τον σύγχρονο χρήστη, ιδιαίτερα εντός της τιμής που έχουμε θέσει. Είμαστε ενήμεροι ότι υπάρχει μια σημαντική βάση οπαδών για τη Favre Leuba και, ενώ επικεντρωνόμαστε στο να κάνουμε τα ρολόγια μας φορέσιμα, θα λανσάρουμε επίσης πιο πολύπλοκα κομμάτια στο μέλλον. Στοχεύουμε σε ένα νεότερο, αθλητικό κοινό, αλλά έχουμε επίσης υπόψη μας τους συλλέκτες. Υπάρχουν πολλοί συλλέκτες που γνωρίζουν τη Favre Leuba, και ενδιαφέρον είναι ότι, παρά το γεγονός ότι είχαμε σταματήσει τις δραστηριότητες στο Instagram και δεν έχουμε παρουσιάσει τίποτα από τα τελευταία 30 χρόνια, εξακολουθούμε να έχουμε μεγάλη απήχηση.

English

A few hours before the global relaunch of Favre Leuba, the new CEO reveals his grandiose plan

Behind the much-discussed revival of the historic Favre Leuba is Patrik Hoffmann, known to us from his long tenure at Ulysse Nardin, and more recently, at Watchbox. Having a 287-year history that gives it the title of the world’s second-oldest watchmaker, Favre Leuba will be reintroduced during Geneva Watch Days, which begins today. With uninterrupted operations all these years, Favre Leuba is a brand that loves and is loved by the Greeks. Follow Chronos Plus on Instagram and be the first to see the world premiere of Favre Leuba in a few hours. In the meantime, read the exclusive interview with Favre Leuba’s new CEO Patrik Hoffmann, who gave us the inside scoop on everything we’ll be seeing soon.

In a few hours, we’ll see the result of the work you have been doing with your team for the official relaunch of Favre Leuba. What were the challenges you faced?

I think the biggest challenge was time. We wanted to do it right, but didn’t have all the time on Earth. Nevertheless, we set the date, which I’m glad we did, otherwise we were never going to be ready. Setting the date gave us motive and look at what we achieved over just one year. We are launching three different movements and three different families of watches, which is quite impressive to do that within such a short period of time.

What made you, a veteran in the watchmaking industry, decide to take charge of the revival of a brand with 287 years of history?

It was not my intention to go back to work, to be honest. But Favre Leuba came up. A year and a half ago, I was helping a group of global investors to acquire it and, since I was not too familiar with its history, I started to study it. When I started to really dig into it, I realized that there was something to be done there. You see, consumers today, even the younger ones, research a lot before investing their money.  They want to know who is behind the company, its history, its DNA. With Favre Leuba, the storytelling we can do over the next couple of years is immense. Favre Leuba has a history of almost 300 years, through which they were never out of business. They were always active. Now we can continue the journey and continue writing its history.

How difficult is it to incorporate almost three centuries of history into a contemporary and relatable product?

First, it’s an honor to do it. It’s also a responsibility. But it helps. If you look back 20 years, when many new watchmakers appeared, you’ll see that the market was very open to them. New names appeared easily, and it wasn’t difficult to enter the market. Today, however, as I mentioned earlier, consumers want to see something more substantial. They want to see history behind the brand. When you asked about the challenges, I needed to mention that the real challenge was deciding which lines to present first. We have so many ideas and projects because there’s so much to draw from our history. The key, I think, is to select the right products from the past and either revive them or give them a renaissance. Our approach was to take what I call vintage pieces—certain iconic families with strong DNA—and create revival and renaissance pieces from them. So, when you see those 22 watches we’re going to present, you’ll notice that about 80% of them closely resemble the original designs from the past, though they incorporate new technologies and updated movements. Then, there are the ones I would classify under the Renaissance category. These have kept maybe 30% to 60% of their original elements, with the rest being entirely new. This approach of blending revival and renaissance is what we plan to continue over the next few years.

Talk to us about the three collections you will be unveiling…

Well, we have a plan to build around five core pillars, but we’re starting with three. One of the ideas—which we aren’t openly communicating because it feels a bit cliché—is centered around the themes of air, sea, and land. The sea corresponds to the Deep Blue, the land is represented by the Chief, and the sky by the Sea Sky. That was our initial concept. However, as we began working on the products, we were very much driven by the product itself. One of the challenges we faced was having too many individual models that we liked. Since we aren’t a brand that sells directly to consumers, but rather works through a distribution model with retailers and distributors, it’s crucial for us to build our collection around strong families. One of the challenges was to set aside some models—even though they looked really cool—because they didn’t fit into the three families we’re focusing on initially. So, our main pillar is now the Chief, followed by the Deep Blue, and then the Sea Sky.

Who is your audience?

For us, it was very important to create timepieces that are wearable. We moved away a bit from the image of the past, which was more about being a tool or instrument. Previously, watches were often bulky and not very wearable. Our goal now is to ensure that the timepieces are practical and suited to the modern wearer, particularly within our price range. We’re aware that there’s a substantial following for Favre Leuba, and while we focus on making watches that are wearable, we’ll also introduce more extraordinary pieces in the future. We’re targeting a younger, sporty audience, but we also have collectors in mind. There are many collectors who are familiar with Favre Leuba, and interestingly, despite having paused our Instagram activity and not showcasing anything from the past 30 years, we still have a large following.

More Stories
Η Vacheron Constantin τιμά τα παραδοσιακά σύμβολα της Κίνας