Interview: Ricardo Guadalupe

CEO της Hublot - Συνέντευξη στη Μαίρη Μπέλμπα

Μια φιλική κουβέντα με τον ισχυρό άνδρα της manufacture, στο πλαίσιο του Watches & Wonders 2022

Συναντήσαμε τον Ricardo Guadalupe στο booth της Hublot στο Palexpo. Χαλαρός και όπως πάντα λαλίστατος -αν και με την αναμενόμενη αγωνία για την πρώτη live έκθεση ύστερα από δύο χρόνια σιωπής λόγω COVID- τοποθετήθηκε στο θέμα των μεγάλων αλλαγών στο πεδίο των εκθέσεων και μας ξενάγησε με υπερηφάνεια στις νέες συλλογές της manufacture.

Μιλήστε μας για το νέο σχήμα που εισάγετε με το Square Bang στις συλλογές Hublot. Πώς έχει δουλέψει η μάρκα το τετράγωνο σχήμα;
Πάντα ήθελα να κάνω ένα τετράγωνο ρολόι. Το Square Bang προέρχεται από την εμπειρία που αποκτήσαμε με τα «γεωμετρικά» ρολόγια της συλλογής Spirit of Big Bang που λανσάραμε πριν από περίπου πέντε χρόνια με κάσες σε σχήμα tonneau. Είδαμε πως υπήρχε ζήτηση γι’ αυτού του είδους τα ρολόγια. Όταν, λοιπόν, διαπίστωσα την επιτυχία του Spirit of Big Bang, που αντιπροσωπεύει το 15% της αξίας των πωλήσεών μας, αποφάσισα να σχεδιάσουμε ένα τετράγωνο ρολόι. Τα πρώτα σχέδια έγιναν πριν από τρία χρόνια, η αλήθεια είναι πως μας πήρε λίγο χρόνο. Το τετράγωνο ρολόι είναι εμπνευσμένο από το Big Bang. Οι βίδες στη στεφάνη, οι προεξοχές στο προφίλ της κάσας, όλα τα χαρακτηριστικά του Big Βang βρίσκονται και στο Square Bang. Το τετράγωνο είναι αρκετά σπάνιο σχήμα, δεν έχουν πολλές μάρκες τετράγωνα ρολόγια στις συλλογές τους. Είναι λοιπόν κάτι το επαναστατικό, το διαφορετικό, το μοναδικό. Πιστεύω πως το Square Βang έχει πολλές δυνατότητες, που θα μπορούσαν να μας οδηγήσουν στη δημιουργία μιας συλλογής ρολογιών με γεωμετρικές κάσες, που εγώ θα ονομάσω «the Shaped collection». Ήδη έχουμε το tonneau και το τετράγωνο σχήμα. Στο μέλλον μπορεί να έχουμε κάτι διαφορετικό, ίσως παραλληλόγραμμο, ίσως οβάλ…

Η εμπειρία των τελευταίων 20 χρόνων, όμως, λέει ότι το τετράγωνο δεν έχει επιτυχία…
Δεν λέω ότι το τετράγωνο θα αντιπροσωπεύει το 50% των πωλήσεών μας. Αν αντιπροσωπεύει ένα 5%, για εμάς θα είναι επιτυχία. Το Big Bang παραμένει το εμβληματικό μοντέλο μας και αντιπροσωπεύει το 50% των πωλήσεών μας και το Classic Fusion το 30-35%. Και ίσως η συλλογή Shaped να αντιπροσωπεύει ένα 15-20%.

Βλέπουμε ότι η μάρκα συνεχίζει να επενδύει στο χρώμα, τόσο στο κρύσταλλο ζαφειριού όσο και στο κεραμικό. Έχει όρια η παλέτα των χρωμάτων στα υλικά υψηλής τεχνολογίας; Πόσο δύσκολο είναι να επιτευχθεί ένα νέο χρώμα;
Είμαστε leaders στο έγχρωμο κεραμικό. Είναι αλήθεια ότι αρκετές άλλες μάρκες μάς ακολουθούν. Με το μαύρο ή το λευκό κεραμικό, με το πράσινο – αν και δεν έχουν το δικό μας μπλε του ουρανού. Γι’ αυτό, θα πω ότι τα χρώματα που παρουσιάζουμε είναι πολύ ιδιαίτερα και πολύ διαφορετικά. Είμαστε πολύ ηγέτες στην παραγωγή έγχρωμου κεραμικού. Όταν φτιάχνεις ένα μπρασελέ, υπάρχουν 22 στοιχεία που χρειάζεται να σχηματίσεις, χρειάζονται ειδικά μηχανήματα, δεν είναι καθόλου απλό.

Πόσο δύσκολο είναι να δημιουργήσετε ένα νέο χρώμα;
Η παραγωγή ζωηρών χρωμάτων είναι το πιο δύσκολο. Το κόκκινο είναι το πιο δύσκολο, το κίτρινο το δεύτερο δυσκολότερο, και μετά έρχονται το μπλε και το πράσινο. Κανείς άλλος δεν μπορεί να παράγει το δικό μας έντονο κόκκινο, όχι ακόμη τουλάχιστον.

Ποιες είναι οι εντυπώσεις σας από το PALEXPO;
Είναι, ξέρετε, η πρώτη φορά που ερχόμαστε εδώ. Ας μην ξεχνάμε ότι στη διάρκεια της κρίσης με την COVID, το BaselWorld εξαφανίστηκε. Ήμουν στο BaselWorld σχεδόν 30 χρόνια και για εμένα ήταν μεγάλο σοκ ο τρόπος με τον οποίο εξαφανίστηκε. Φυσικά, είχαμε μια συλλογική προσέγγιση με τον όμιλο LVMH, την TAG Heuer και τη Zenith. Αποφασίσαμε λοιπόν να έρθουμε στο W&W και να σταθούμε πλάι στη Rolex και την Patek Philippe. Θα έλεγα ότι είναι πολύ άνετα, με μεγάλες διαφορές από τη Βασιλεία, καθώς λείπει το κοινό. Στη Βασιλεία υποδεχόμασταν καθημερινά 7.000 επισκέπτες. Νομίζω πως είναι κρίμα, πιστεύω πως θα έπρεπε να είμαστε ανοιχτοί στο κοινό για μια-δυο μέρες. Κατανοώ όμως πως, λόγο COVID, δεν μπορούμε να το κάνουμε. Εδώ, λοιπόν, είναι ήσυχα. Στη Βασιλεία υπήρχε περισσότερη ενέργεια.

Σας λείπει η Βασιλεία;
Κατά κάποιο τρόπο, ναι. Όταν πήγα για πρώτη φορά στη Βασιλεία ήμουν 23 χρόνων. Για μένα ήταν ένα πάρτι, για πολλά χρόνια. Μου λείπει, λοιπόν, αυτό το στοιχείο. Αλλά έτσι είναι η ζωή.

Πιστεύετε πως το Watches & Wonders είναι πραγματικά μια φρέσκια εναλλακτική πρόταση ή είναι απλώς μια νέα ονομασία του SIHH;
Πιστεύω πως είναι μια νέα πρόταση που χρειάζεται να εξελιχθεί. Είδαμε και τον Jean-Frederic Dufour, τον CEO της Rolex, να λέει πως χρειαζόμαστε μια εξέλιξη για τον επόμενο χρόνο. Ίσως να έχουμε περισσότερες μάρκες, ίσως να επιστρέψει το Swatch Group, ίσως να έχουμε κοντά μας και την Bvlgari, που φέτος άργησε λίγο να μπει στο παιχνίδι. Αλλά κι εμείς ήρθαμε από τους τελευταίους στο Palexpo, δεν έχουμε την ιδανική θέση. Θα δούμε τι αλλαγές θα γίνουν του χρόνου. Σίγουρα, χρειαζόμαστε έναν ανεξάρτητο οργανισμό για την οργάνωση της έκθεσης.

Ύστερα από την πανδημία, αλλά και τα προβλήματα που έχουν προκύψει από τον πόλεμο στην Ουκρανία, ποιο είναι το μέλλον της ωρολογοποιίας κατ’ εσάς, που ταξιδεύετε σ’ όλο τον κόσμο και έχετε όλη αυτή την εμπειρία και την πληροφορία;
Πιστεύω ότι το μέλλον της ελβετικής ωρολογοποιίας θα είναι καλό. Βλέπω τις νέες τάσεις, τις νέες γενιές… Πιστεύω πως ο κόσμος θέλει να αγοράζει ρολόγια πολυτελείας και μηχανικά ρολόγια. Η βιομηχανία του ρολογιού υπάρχει εδώ και 3 ή 4 αιώνες και συνεχίσει να υπάρχει. Σίγουρα δεν μπορούμε να δεκαπλασιάσουμε τα κέρδη μας, μπορούμε όμως να έχουμε μια υγιή ανάπτυξη. Αυτή τη στιγμή η ζήτηση είναι τεράστια και πιστεύουμε ότι αυτό θα συνεχιστεί.

 

 

More Stories
H Rolex βραβεύει τους φύλακες του μέλλοντος