«Η πανδημία της COVID-19 με τον παρατεταμένο εγκλεισμό απομάκρυνε τις ψυχολογικές αναστολές που μπορεί να είχε κανείς με τις online αγορές…»
Και ξαφνικά γίναμε όλοι μας συλλέκτες. Οι Οίκοι Δημοπρασιών σπάνε τα ρεκόρ των πωλήσεων. Ποτέ δεν ήταν πιο εύκολο να ξεκινήσει κάποιος μια συλλογή ρολογιών.
Τον 19ο αιώνα γεννήθηκαν τα ισχυρότερα εμπορικά σήματα ρολογιών. Εταιρείες που άφησαν ανεξίτηλο το αποτύπωμά τους στο πέρασμα του χρόνου.
Τον 20ο αιώνα έγιναν ισως οι μεγαλύτερες τεχνολογικές επαναστάσεις στην Ωρολογοποιία και ίσως ορίστηκε και ο χάρτης δυναμικής της στην παγκόσμια αγορά με την δημιουργία τον κολοσσών, όπως το Swatch Group, το Richemont Group, το LVMH.
Tον 21ο αιώνα χωρίς αμφιβολία είναι η χρυσή εποχή των συλλεκτών.
Η εποχή της έντονης κερδοσκοπίας των ρολογιών, με τις τιμές να ανεβαίνουν στα ύψη σε συγκεκριμένα μοντέλα, αποκαλύπτει επίσης την ενδυνάμωση των τελικών πελατών, που σίγουρα δεν είναι άλλοι από μια συγκεκριμένη ελίτ, οι οποίοι διεκδικούν τη νόμιμη και μόνιμη θέση τους έναντι των υπολοίπων που αδυνατούν ίσως να ακολουθήσουν
Ένα άλλο σημείο των καιρών είναι επίσης τα limited edition. Ολες οι εταιρείες αν όχι οι περισσότερες, βγάζουν τις συλλογές τους σε περιορισμένη παραγωγή. Είναι αναβάθμισει του ίδιου του ρολογιού ή είναι ένα ακόμα τρικ αύξησης των τιμών.
«Ένα ρολόι πρέπει να έχει ψυχή για να είναι ελκυστικό», όπως μας είπε και ο watch expert του οίκου Christie’s Remy Julia στο Chronos Plus που θα κυκλοφορήσει την επόμενη βδομάδα. Συμφωνώ και επαυξάνω με την πεποίθηση ότι το ρολόι δεν έχασε την ψυχή του τόσους αιώνες, θα την χάσει τώρα;